میزان 20, 1397 13:55 Asia/Kabul
  • نخست وزیر یمن: کشته شدن خاشقچی نفاق سیاست جهانی را آشکار کرد

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: ناپدید و کشته شدن «جمال خاشقجی» Jamal Khashoggi منتقد سعودی، نفاق رسانه های جهانی و سیاست های شرقی و غربی را برای افکار عمومی به نمایش گذاشت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «عبدالعزیزصالح بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن، کشته شدن خاشقچی را در کنسولگری عربستان در استانبول فاجعه دانست و افزود: از آنجا که وی  نویسنده روزنامه واشنگتن پست بود و در بیشتر شبکه های تلویزیونی جهان برنامه داشت و در همایش های بین المللی شرکت می کرد، باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد و قتل خاشقچی وحشیگری رژیم سعودی را رسوا کرد.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با ابراز تاسف از اقدام رسانه ها  که بدون توجه از جنایت های وحشیانه رژیم آل سعود مانند آنچه در یمن می گذرند،  بر محاکمه و مجازات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بعنوان یکی از جنایتکاران جهان که معیارهای دوگانه را دنبال می کند، تاکید کرد.

جمال خاشقچی دوم اکتبر(10 میزان)، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند که جسد خاشقچی به صورت مثله شده و با آثار فراوان شکنجه در استانبول پیدا شده است.

نام خاشقچی در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم آل سعود قرار داشت و وی از بیم بازداشت شدن، در خارج از عربستان زندگی می کرد. 

کلیدواژه