عقرب 02, 1397 09:36 Asia/Kabul
  • هشدار صندوق نجات کودکان درباره تاثیرات جنگ یمن بر کودکان

یک مقام صندوق نجات کودکان درباره پیامدهای فاجعه بار جنگ طولانی مدت یمن بر شرایط روحی و جسمی کودکان این کشور هشدار داد.

«تامر کرولوس» نماینده امور یمن در صندوق نجات کودکان در مصاحبه با روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان گفت حدود 400 هزار کودک در یمن دچار سوء تغذیه جدی هستند که به درمان دارویی و پزشک نیاز دارند. 

کرولوس افزود حدود 17 میلیون نفر در یمن وابسته به کالاهای کمکی هستند که این آمارها در حال افزایش است و این وضع می تواند در نهایت به فاجعه قحطی و گرسنگی در این کشور منجر شود.

کرولوس با اشاره به محاصره بندر الحدیده یمن گفت: بیش از 80 درصد مواد غذایی مورد نیاز یمنی ها از طریق این بندر وارد می شود.

نماینده امور یمن در صندوق نجات کودکان  همچنین اوضاع مدارس یمن را تاسف بار خواند و گفت: بیش از 1200 مدرسه در جنگ یمن یا نابود شده اند، یا به تصرف نظامی ها در امده اند و یا به عنوان سرپناه آوارگان استفاده می شود؛ از این رو بسیاری از کودکان به مدرسه نمی روند و به حمایت های روانی هم نیاز دارند.

عربستان با حمایت آمریکا و امارات، از مارس 2015 ضمن تجاوز نظامی به یمن، این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

 به گزارش اخیر صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" ، بیش از 11 میلیون کودک یمنی با کمبود مواد غذایی، بیماری و آوارگی مواجه هستند.

کلیدواژه