عقرب 08, 1397 19:08 Asia/Kabul
  • اعتراض سوریه به اقدام رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه های جداگانه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، به تلاش رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات «شوراهای محلی» در جولان اشغالی سوریه، اعتراض کرد.

در انتخابات روز سه شنبه شوراهای محلی رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم، نخستین بار این انتخابات را بر جولان اشغالی سوریه تحمیل کردند که ساکنان جولان اشغالی با شرکت نکردن در آن، انتخابات را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الاخباریه؛ در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: رژیم اشغالگر اسراییل قصد دارد، سیطره خود را با طرح های نژادپرستانه در جولان اشغالی به اجرا درآورد.

وزارت خارجه سوریه با اعلام اینکه، جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر سوریه است و این کشور دیر یا زود آن را پس خواهد گرفت، از شورای امنیت خواست از طریق محکومیت تجاوز اسرائیل به شهروندان سوری در جولان اشغالی، هرچه سریع تر برای حفظ امنیت و صلح بین المللی اقدام کند. 

ساکنان منطقه جولان اشغالی سوریه بارها در اعتراض به برگزاری انتخابات و سیاست یهودی‌ سازی رژیم صهیونیستی تظاهرات گسترده  برگزار کردند.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را در سوریه اِشغال کرد. بلندی های جولان از توابع استان قنیطره و در جنوب غربی‌ترین بخش خاک سوریه واقع است.

ارتش سوریه اوایل ماه ژوئن کنترل گذرگاه قنیطره را که از اهمیت استراتژیک برخوردار بود به کنترل خود درآورد.

کلیدواژه