کشته شدن دهها غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به «دیرالزور» سوریه
(last modified 1397-08-26T13:02:20+00:00 )
عقرب 26, 1397 17:32 Asia/Kabul
  • کشته شدن دهها غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به «دیرالزور» سوریه

ائتلاف آمریکایی در ادامه جنایت های خود علیه مردم سوریه، بیش از ۴۰ غیرنظامی از جمله تعداد زیادی از زنان و کودکان را در حومه شرقی «دیرالزور» به قتل رساندند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر به نقل از النشره؛  جنگنده های ائتلاف آمریکایی در این حمله، روستای «البقعان» در شهرک «هجین» در حومه شرقی «دیرالزور» را بمباران کردند که براثر آن تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی روز پنجشنبه نیز روستاهای «البوبدران» و «السوسه» در ریف شرقی استان «دیرالزور» را بمباران کردند که بر اثر آن ۲۳ نفر کشته  و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

آمریکا و همپیمانانش از سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلاف تشکیل دادند، این ائتلاف آمریکایی تاکنون شمار زیادی از شهروندان بی‌گناه را در عراق و سوریه به خاک و خون کشیده است  .

وزارت امور خارجه سوریه پیشتر درپی استفاده ائتلاف آمریکایی از بمب‌های ممنوعه در نامه‌های جداگانه ای به دبیر کل و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد، استفاده این ائتلاف  از تسلیحات ممنوعه ضد ملت سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و جنایت جنگی است.

 

کلیدواژه