آمادگی فرودگاه صنعاء یمن برای ازسرگیری پروازها
(last modified Sun, 02 Dec 2018 10:56:30 GMT )
قوس 11, 1397 15:26 Asia/Kabul
  • آمادگی فرودگاه صنعاء یمن برای ازسرگیری پروازها

وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: فرودگاه بین المللی صنعاء برای بازگشایی آماده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العربی»، «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن، در بازدید از فرودگاه صنعاء از آمادگی فنی‌ این فرودگاه منطبق با خواست سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) برای ازسرگیری پروازهای داخلی و نیز پروازهای مربوط به هواپیماهای سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی و امدادرسان خبر داد.

«الشامی» افزود: اداره کل حمل و نقل هوایی و هواپیمای در صنعاء، پس از آنکه ائتلاف سعودی، زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی صنعاء و سرویس‌های فنی آن را نابود کرد؛ جایگزین‌هایی برای سیستم‌های ارتباطی و سرویس‌های فنی که این فرودگاه نیاز دارد، یافته است.

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز عمدا و مداوم فرودگاه صنعاء را بمباران می کند تا ازهرگونه پروازی جلوگیری کند.

بمباران فرودگاه صنعا و بسته شدن آن تاکنون مانع بزرگی برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن و اعزام بیماران به خارج از کشور برای درمان و مراقبت های پزشکی بوده است و بسیاری از مردم یمن به همین علت جان خود را ازدست داده اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه