فعال ضدجنگ آمریکایی: واشنگتن، حامی محاصره همه جانبه یمن است
(last modified 1397-09-17T04:55:11+00:00 )
قوس 17, 1397 09:25 Asia/Kabul
  • فعال ضدجنگ آمریکایی: واشنگتن، حامی محاصره همه جانبه یمن است

فعال ضد جنگ امریکایی گفت:« امریکا با فروش سلاح و ارائه سوخت به هواپیماهای جنگی عربستان، از محاصره همه جانبه یمن حمایت می کند.»

"لیه بلگر" رئیس "کمیته هماهنگی جهان ماورای جنگ"(2) در امریکا روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا افزود: «واشنگتن هیچ اقدامی برای توقف جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن انجام نداده است.»

بلگر خاطر نشان کرد، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا به دلیل منافع تجاری شخصی خود از عربستان سعودی حمایت می کند و نمی خواهد هیچ اقدامی انجام دهد تا رابطه اش با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی ویا هر فردی که بر سود مالی او تاثیر می گذارد، به خطر بیفتد.

به گفته رئیس کمیته هماهنگی جهان ماورای جنگ امریکا، این کشورمالیات های دریافتی از شهروندانش را صرف ارتش می کند وبه جای اولویت دادن به مسائل بهداشت و درمان، مسکن و زیر ساخت ها، به  بزرگترین صادرکننده سلاح درجهان تبدیل شده است اما این کار فقط به مسابقه تسلیحاتی در سطح بین الملل شتاب می دهد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. 

سازمان ملل متحد بحران یمن را بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام کرده است؛ به گونه‌ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی یمن نیازمند کمک‌رسانی فوری هستند. 

کلیدواژه