انتقاد مقام‌های «الحدیده» یمن از بی‌اعتنایی سازمان ملل به اجرای توافق آتش‌بس
(last modified Thu, 03 Jan 2019 04:55:59 GMT )
جدی 13, 1397 09:25 Asia/Kabul
  • انتقاد مقام‌های «الحدیده» یمن از بی‌اعتنایی سازمان ملل به اجرای توافق آتش‌بس

مقام‌های استان الحدیده یمن، ضمن اعتراض به پایبند نبودن ائتلاف سعودی به توافق آتش‌بس، مداخله هرچه سریع‌تر سازمان ملل متحد را برای ملزم کردن ائتلاف متجاوز به رعایت این توافق خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «علی قشر» معاون استاندار الحدیده یمن روز چهارشنبه با اشاره به پایبند نبودن ائتلاف سعودی-اماراتی به توافق صلح سوئد گفت: ائتلاف سعودی با انواع سلا‌ح‌های سنگین، ساختمان‌ها و مناطق مسکونی الحدیده را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال؛ شورای محلی شهر الحدیده در بیانیه‌ای با انتقاد از عملکرد سازمان ملل به عنوان مجری و ناظر توافق سوئد، از دبیرکل و فرستاده سازمان ملل به یمن درخواست کرد، فوراً وارد عمل شوند و در صورت شکست توافق، مسئولیت آن برعهده سازمان ملل خواهد بود.

شورای محلی الحدیده تأکید کرد: ائتلاف سعودی هیچ اقدامی برای عقب‌نشینی نظامیانش از بندر و شهر الحدیده انجام نداده است.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن از 6 دسامبر (15قوس 1397) به مدت یک هفته با حضور طرف‌های یمنی به همراه «مارتین گریفیتس» Martin Griffiths نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل  در امور یمن در استکهلم سوئد برگزار شد؛ دو طرف در زمینه آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده، رسیدگی به وضعیت انسانی شهر «تعز» Taiz، تبادل اسیران و بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا به توافق رسیدند.

گفت‌وگوهای سیاسی برای حل بحران یمن تاکنون بارها به دلیل کارشکنی عربستان سعودی و متحدانش با شکست روبرو شده است.

کلیدواژه