دلو 14, 1397 09:27 Asia/Kabul
  • ورود یک محموله جدید سلاح های آمریکایی به حسکه سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: یک محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی وارد استان «حسکه»Hasakah درشمال شرقی سوریه شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دیدبان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبرافزود: این محموله شامل 60 کامیون حامل سلاح، مهمات و تجهیزات پشتیبانی است که با ورود آن، شمار کامیون های حامل سلاح های آمریکایی که در 48 ساعت گذشته وارد خاک سوریه شده اند به 130 کامیون افزایش یافته است.

به رغم اعلام خروج نیروهای متجاوز آمریکایی از سوریه توسط 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا، ارسال سلاح و تجهیزات به پایگاه های این کشور در شرق و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

پیش از این نیز ائتلاف بین المللی آمریکا یک محموله بزرگ سلاح و مهمات را به پایگاه نظامی در اطراف شهر «عین العرب» در شمال شرق «حلب» منتقل و سپس برای نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند ارسال کرد.

این درحالیست که جنگنده های ائتلاف آمریکا درآخرین حملات خود شنبه شب مواضع ارتش سوریه در غرب شهر "البوکمال" در استان دیرالزور را در شرق این کشور هدف قرار دادند.

آمریکا و همپیمانان آن، از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده است. این ائتلاف تاکنون در حملات خود به شهرهای مختلف سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه این کشور را به خاک و خون کشیده است.

 

کلیدواژه