کمپین «قدرشناسی» از ایران در دیاله عراق
(last modified 1398-01-25T11:52:11+00:00 )
حمل 25, 1398 16:22 Asia/Kabul
  • کمپین «قدرشناسی» از ایران در دیاله عراق

کمپین «قدرشناسی» از ایران در دیاله عراق که به همت «اتحادیه علمای مسلمان» در جریان است در یک هفته حدود 90 میلیون دینار کمک برای سیل‌زدگان در ایران جمع‌آوری کرد.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم گفت: پول‌ جمع آوری شده ازاین کمپین که تا پایان بحران سیل در ایران ادامه خواهد داشت، صرف خرید غذا و مایحتاج ضروری مردم شده و برای بیش از هزار خانواده سیل زده ایرانی ارسال  خواهد شد.

همزمان گروه الحشد الشعبی عراق نیز در مناطق مرزی این کشور در حال هماهنگی و کمک با طرف ایرانی برای مدیریت سیلاب است. گروه النجبا نیز دو روز گذشته صد خودرو حامل کمک‌های مختلف برای مردم سیل‌زده در ایران ارسال کرد.

در لبنان هم، مردم مسلمان این کشور کمک‌های خود را به مراکز تعیین شده جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان ایرانی ارائه می‌دهند که این  مراکز  با  استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم  روبرو شده است.

بارش‌های بی‌سابقه اخیر و جاری شدن سیل در برخی از مناطق شمال، غرب و جنوب ایران خسارت مالی و جانی فراوان برجا گذاشت؛ سازمان پزشکی قانونی ایران شمار جانباختگان را 76 نفر اعلام کرده است.

کلیدواژه