نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق: اقدام آمریکا علیه سپاه به نفع ثبات منطقه نخواهد بود
(last modified 1398-01-28T03:44:44+00:00 )
حمل 28, 1398 08:14 Asia/Kabul
  • نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق: اقدام آمریکا علیه سپاه به نفع ثبات منطقه نخواهد بود

نماینده دبیر کل سازمان ملل درامور عراق گفت: اقدام آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور به نفع ثبات منطقه نخواهد بود.

به گزارش ایرنا؛«جنین هنیس پلاسچارت» Jeanine Hennis-Plasschaert نماینده دبیر کل سازمان ملل درامور عراق روز سه شنبه در دیدار «حشمت الله فلاحت پیشه» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در تهران افزود: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران بر امنیت عراق هم تاثیر خواهد گذاشت.

پلاسچارت با اشاره به نقش ایران در برقراری ثبات در عراق تصریح کرد: ایران و عراق بهترین روابط را باهم دارند که این امر می تواند به توسعه پایدار در منطقه غرب آسیا منجر شود.

«حشمت الله فلاحت پیشه» نیز در این دیدار با بیان اینکه تهران و بغداد یار و پشتیبان هم هستند اظهار کرد: اگر ایران با تروریست ها در عراق و سوریه مبارزه نمی کرد، آنان به مرزهای اروپا وارد می شدند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه سازمان ملل در شرایط کنونی جلوگیری از عملکرد افراطی آمریکا در منطقه غرب آسیا است افزود: سازمان ملل اگر به دنبال صلح است باید مسیر خودش را از مسیر قدرت طلبانه آمریکا جدا کند.

«جنین هنیس پلاسچارت» که به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه نیز با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه