حماس: به تلاش برای خنثی کردن طرح آمریکایی "معامله قرن" متعهد هستیم
(last modified 1398-04-04T03:33:29+00:00 )
سرطان 04, 1398 08:03 Asia/Kabul
  •  حماس: به تلاش برای خنثی کردن طرح آمریکایی

"مشیر المصری" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" گفت: این جنبش به تلاش برای خنثی کردن طرح آمریکایی "معامله قرن" متعهد است.

به گزارش ایرنا؛ "مشیر المصری" روز دوشنبه با بیان اینکه همه گروه ها و نیروهای مقاومت باید سطح آمادگی‌شان را برای مقابله با "معامله قرن" بالا ببرند، از تمام کشورهایی که در صدد مشارکت در کنفرانس بحرین هستند، خواست تا از حضور در این کنفرانس ننگ و عار صرف نظر کنند.

"محمود الزهار" عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین" حماس" نیز در گفت وگو با پایگاه خبری العهد خاطرنشان کرد، در کنفرانس بحرین همه جانفشانی ها برای حفظ قومیت عربی فلسطین در مقابله با اشغالگری به فروش گذاشته می‌شود.

الزهار با قدردانی از ملت فلسطین که همچون دژ در برابر معامله باطل قرن ایستاده است، گفت: هیچ فلسطینی این معامله را تأیید نمی‌کند.

اظهارات الزهار در حالی است که نشست بحرین در ارتباط با معامله ننگین قرن امروز (سه شنبه) در منامه پایتخت بحرین شروع خواهد شد.

نشست بحرین  نخستین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود.

در هفته های اخیر بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از جمله لبنان، عراق، چین  و روسیه نشست بحرین را تحریم کرده اند.

جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام های کم بهره به فلسطین از اهداف نشست بحرین عنوان شده است.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است. این طرح با همکاری  برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات تهیه شده است.

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

 

 

کلیدواژه