سرطان 04, 1398 08:04 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش

همایش شباب المقاومه با موضوع شکست معامله قرن دوشنبه شب با حضور شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین و جوانان 60 کشور در قم (جنوب استان تهران) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع عظام تقلید در قم در پیامی به این همایش تصریح کرد، هیچ کس نخواهد توانست قبله نخست مسلمانان را معامله کند، چه با طرح‌هایی مانند معامله قرن و چه با غیر آن.

شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان هم قدردانی "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان را از برگزاری همایش "شباب المقاومه" در برهه کنونی اعلام کرد و گفت: این همایش صفوف محور مقاومت را وحدت می بخشد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان برگزاری این همایش در شرایطی کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد.

برگزاری همایش شباب المقاومه با موضوع شکست معامله قرن در حالی است که نشست بحرین در ارتباط با معامله ننگین قرن روز (سه شنبه) در منامه پایتخت بحرین شروع خواهد شد.

نشست بحرین  نخستین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود.

در هفته های اخیر بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از جمله لبنان، عراق، چین  و روسیه نشست بحرین را تحریم کرده اند.

جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام های کم بهره به فلسطین از اهداف نشست بحرین عنوان شده است.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است. این طرح با همکاری  برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات تهیه شده است.

بر اساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

 

 

کلیدواژه