ائتلاف الفتح: حمله اسراییل به مقر الحشد الشعبی اعلام جنگ به عراق است
(last modified 1398-06-04T04:59:05+00:00 )
سنبله 04, 1398 09:29 Asia/Kabul
  • ائتلاف الفتح: حمله اسراییل به مقر الحشد الشعبی اعلام جنگ به عراق است

ائتلاف (فراکسیون) پارلمانی الفتح حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی را به منزله اعلام جنگ به عراق دانست و خواستار پایان کنترل آسمان عراق توسط آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، فراکسیون الفتح در پارلمان عراق به رهبری "هادی العامری" در بیانیه یکشنبه شب خود تاکید کرد: تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به انبارهای مهمات و مقرهای الحشد الشعبی نقطه عطف خطرناکی در رویکرد رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی و فرماندهان آن است. 

این بیانیه ضمن تاکید بر حفظ حق پاسخ به این حملات، آن را به منزله اعلام جنگ به عراق، ملت و حاکمیت ملی این کشور تلقی و مسوولیت کامل این تجاوز را متوجه ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا دانسته است. 

فراکسیون الفتح از دولت و پارلمان عراق خواست از ملت و سازمان های نظامی، امنیتی و ارتش و الحشد دفاع کنند و تمام راهکارهای راهبردی برای حفظ و صیانت از استقلال و کرامت عراق را بررسی کنند. 

«عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی در استان الانبارعراق گفت: در برابر نقض مکرر حاکمیت ملی و تعدی جان شهروندان کوتاه نخواهیم آمد. 

سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" یکشنبه شب در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول حمله پهپادی به نیروهایش در استان الانبار غرب عراق اعلام کرد وگفت: این حمله با 2 پهپاد اسرائیلی و در جاده «عکاشات - القائم» - 15 کیلومتری مرز عراق با سوریه صورت گرفته است.

کلیدواژه