لاریجانی: متجاوزان در جنگ ناجوانمردانه با یمن، به بن‌بست رسیده‌اند
(last modified 1398-07-02T07:10:04+00:00 )
میزان 02, 1398 11:40 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: متجاوزان در جنگ ناجوانمردانه با یمن، به بن‌بست رسیده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: متجاوزان در جنگ ناجوانمردانه با یمن، به بن‌بست رسیده‌اند.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ابتدای جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس با اشاره به اتهام زنی آمریکایی ها به ایران در موضوع یمن گفت: آمریکا و عربستان که جنگ‌های منطقه را در چند دهه اخیر باعث شده‌اند و در بیشتر کشورهای درگیر، ردپای آنان دیده می‌شود، نمی‌توانند ناتوانی خود را به صحنه اختلافات و درگیری هسته‌ای با ایران سوق دهند.
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 23 سنبله 1398 در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو)  را هدف قرار داد.
پس از این عملیات منحصر به فرد یمنی‌ها، عربستان و آمریکا با تکرار ادعا‌های بی‌اساس ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شدند تهران پشت عملیات پهپادی یمنی‌ها بوده است.
 لاریجانی با بیان اینکه کشورهای فرامنطقه ای با افزایش نیرو در خلیج فارس، عامل ایجاد نا امنی در منطقه هستند، افزود: توطئه آمریکا در تشکیل ائتلاف ضد ایرانی، مانند معامله قرن با شکست مواجه خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ایران از اقدام دولت در برداشتن گام سوم در موضوع برنامه هسته ‌ی حمایت می کند.

 

کلیدواژه