میزان 08, 1398 09:54 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به متجاوزان سعودی

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب اعلام کرد نیروهای یمنی هرگونه اقدام متجاوزان ضد مردم یمن را با شدت پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ "ضیف الله الشامی" در گفت‌ وگو با شبکه تلویزیونی المیادین، پیروزی در عملیات «نصر من الله» را به ملت یمن تبریک گفت و افزود، سعودی‌ها بداند در صورت ادامه تجاوزات به خاک یمن، حملات آینده شدیدتر خواهد بود.

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: عملیات «نصر من الله» حاوی درس‌هایی برای سعودی‌ها در همه سطوح بود.

"یحیی السریع"  سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم روز یکشنبه درباره عملیات " نصر من الله" ارتش و کمیته های مردمی این کشور گفت: برای این عملیات به مدت شش ماه کار شناسایی و اطلاعاتی انجام شده بود.

"السریع" افزود، این عملیات با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد و یگان‌ های مختلف نیروهای مسلح یمن در آن شرکت داشتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردم یمن با انجام عملیات «نصر من الله» در نجران، جنوب عربستان خسارت های فراوانی به رژیم سعودی وارد کردند.

عملیات «نصر من الله» بزرگترین عملیات یمنی ها علیه عربستان سعودی بوده است.

در این عملیات بیش از 500 مزدور و نظامی سعودی به هلاکت رسیدند.

قدرت دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود محاصره همه جانبه این کشور توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه