میزان 29, 1398 13:57 Asia/Kabul
  • رد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ازسوی ترکیه

وزیر دفاع ملی ترکیه طی ادعایی، اخبار منتشره مبنی بر استفاده از "سلاح های شیمیایی و بمب فسفر" علیه گروههای کُرد در شمال سوریه را رد کرد. 

به گزارش ایرنا، "خلوصی آکار" Hulusi Akar روز دوشنبه مدعی شد که ارتش ترکیه درعملیات به اصطلاح "چشمه صلح" درشمال شرقی سوریه از سلاحهای ممنوعه استفاده نکرده وچنین سلاحی را در انبار و فهرست خود ندارد.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به آخرین تحولات مربوط به تجاوز نظامی این کشور به سوریه گفت: ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد مرزهایش هدف تهدید قرار بگیرند.

"خلوصی آکار" همچنین با تأکید براینکه ترکیه چشم به خاک کسی ندوخته و برای تمامیت ارضی تمام کشورهای همسایه به ویژه سوریه احترام قائل است، مدعی شد که درعملیات نظامی درخاک سوریه هیچ آسیبی به غیرنظامیان نخواهد رسید و هدف آنکارا فقط سرکوب کُردههای مخالف دولت ترکیه است.

بعداز آغاز تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه موسوم به عملیات به اصطلاح «چشمه صلح»، درمناطق "الرقه "و "الحسکه" در شمال شرق سوریه، اخباری مبنی بر استفاده از "سلاح های شیمیایی و بمب فسفر" در این تجاوزگری، درفضای مجازی منتشر شده است.

تجاوز نظامی ارتش ترکیه به خاک سوریه از 9 اکتبر/17میزان و به بهانه «مبارزه  با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور کُردها که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌ خواند، آغاز شده است، اما این تجاوزگری با محکومیت ملت و دولت سوریه وهمچنین جامعه بین المللی روبرو شده است.

کلیدواژه