ثور 24, 1399 16:15 Asia/Kabul
  • یک ایرانی برنده جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی
    یک ایرانی برنده جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی

سخنگوی کانون هموفیلی ایران از اعطای جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی به فریدون علاء، بنیانگذار سازمان انتقال خون ایران و رئیس افتخاری مرکز درمانی هموفیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد قویدل سخنگوی کانون هموفیلی ایران از موفقیت بین المللی رئیس افتخاری مرکز درمان جامع هموفیلی ایران خبر داد و گفت: دکتر فرویدون علاء دانشمند برجسته ایرانی، بنیانگدار سازمان انتقال خون ایران و رئیس افتخاری مرکز درمانی متعلق به کانون هموفیلی ایران برنده جایزه ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی هموفیلی شده است.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران ضمن ابراز خشنودی از اینکه فدراسیون جهانی هموفیلی تلاش‌های ارزشمند پدر جامعه هموفیلی ایران را به خوبی درک است، بیان کرد: موفقیت دانشمندان و فعالان اجتماعی ایران در عرصه‌های بین المللی موجب مباهات ایرانیان است. در شرایط دشواری که متاسفانه تلاش‌های زیادی در محافل بین المللی برای خدشه دار کردن چهره ایرانیان انجام می‌پذیرد، این موفقیت‌ها آنچنان درخشش دارد که بتواند اثر این نوع تلاش‌ها را خنثی کند.

قویدل افزود: این نوع جوایز همه ساله در کنگره جهانی هموفیلی در مراسم‌های ویژه‌ای تقدیم برندگان می‌شود، اما با توجه به لغو برگزاری کنگره جهانی هموفیلی که قرار بود در مالزی برگزار شود، رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی در ایمیل خود خطاب به استاد فریدون علاء تصریح کرده است که اگرچه امسال کنگره فدراسیون جهانی هموفیلی برگزار نمی‌شود و اهدا جایزه در کنگره میسر نیست، اما در فیلمی جایزه اهدا و درباره دکتر علاء و خدماتشان اطلاع رسانی خواهد شد و این فیلم در طول اجلاس‌های مجازی فدراسیون جهانی هموفیلی  (۱۵ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) به نمایش در خواهد آمد.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران گفت: کانون هموفیلی ایران ضمن تبریک به استاد فریدون علاء و همچنین تبریک ویژه به جامعه هموفیلی ایران و مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون ایران، این موفقیت بین المللی را به مردم ایران تبریک می‌گوید. دکتر فریدون علاء یک الگوی ارزشمند از شخصیتی است که کار علمی را با درک مسئولیت اجتماعی، آرمان های بشر دوستانه و فعالیت‌های اجتماعی گره زد و حاصل آن ایجاد سازمان انتقال خون ایران بود. او بال علمی شادروان جمال محاسب بنیانگذار کانون هموفیلی ایران بود و سالهاست که بار راهبری کانون هموفیلی ایران در حوزه‌های علمی بر دوش این دانشمند انسان دوست است و برایشان سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنیم.

پیام رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی به پدر جامعه هموفیلی ایران 

در ادامه نامه آلین ویل رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی (Alain Weill) و پیام تبریک به فریدون علاء پدر جامعه هموفیلی ایران آمده است:

من به عنوان رئیس فدراسیون جهانی هموفیلی و رئیس کمیته جوایز این فدراسیون، این افتخار را دارم، به شما اطلاع دهم که شما به عنوان برنده جایزه ۲۰۲۰ President’s Award انتخاب شده اید.

  این جایزه که از سال ۲۰۱۷ اعطا می شود، به اشخاصی که در خدمت جامعه محلی خود بوده و تأثیر بسزایی در بهبود شرایط زندگی بیماران هموفیلی در کشور داشته و به پیشرفت موثر ماموریت و اهداف فدراسیون جهانی هموفیلی (WFH) کمک نموده اند، تعلق می‌گیرد.

کمیته تخصیص جوایز فدراسیون جهانی هموفیلی از تأثیر کار خستگی ناپذیر شما به نمایندگی از بیماران در ایران تحت تأثیر قرار گرفته است. کمک‌های سخاوتمندانه شما در کلیه حوزه‌ها اعم از وقت، انرژی و تخصص شما نمونه‌ای درخشان از تعهد عمیق شما به جامعه ما است و شما را به عنوان بهترین کاندیدای این جایزه معتبر تبدیل می‌کند.

به نمایندگی از هیئت مدیره و کل تیم  فدراسیون جهانی هموفیلی WFH، از شما برای کار‌های فوق العاده و فداکاری فوق العاده شما در جامعه جهانی اختلالات خونریزی تشکر می‌کنم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا کار خود را به نمایندگی از همه افراد نیازمند ادامه دهیم.

کلیدواژه