جوزا 06, 1399 10:13 Asia/Kabul
  • هشدار پزشکان؛ ويروس کرونا 12 دقيقه در هوا مي‌ماند
    هشدار پزشکان؛ ويروس کرونا 12 دقيقه در هوا مي‌ماند

تحقیقات نشان می‌دهد، وقتی یک فرد برای یک دقیقه با صدای بلند در یک فضای سربسته صحبت می‌کند، می‌تواند دست کم یک هزار قطره کوچک مخاطی تولید کند.

به گزارش خبرگزاری آریا، تحقیقات نشان می‌دهد قطرات بسیار کوچک تنفسی آلوده به ویروس کرونا دوازده دقیقه در هوا می‌ماند. گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، هر روز یافته‌های جدیدی درباره بیماری کووید-19 مشخص می‌شود.

تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد وقتی یک فرد برای مدت یک دقیقه با صدای بلند در یک فضای سربسته صحبت می‌کند، می‌تواند دست کم یک هزار قطره کوچک مخاطی تولید کند.پژوهشگران دراین تحقیق، این مسئله را داخل یک جعبه سیاه بررسی کردند که پر از امواج لیزری بود.

یکی از پژوهشگران برای مدت بیست و پنج ثانیه در این جعبه سیاه صحبت کرد و یک عبارت تکراری را تکرار کرد. تصاویر نشان داد که هزاران قطره کوچک مخاطی به هنگام صحبت کردن وی در فضای داخلی جعبه سیاه پخش می‌شد. این قطرات کوچک به صورت پرتو‌های لیزری سبز زنگ مشخص می‌شد که پس از لحظاتی خاموش می‌شدند.

در داخل این جعبه یک ساعت کار گذاشته شده بود تا زمان بقای این قطرات کوچک در فضا مشخص شود. -قطرات آلوده به ویروس کرونا 12 دقیقه در هوا می‌ماندبرخی از این قطرات کوچک مخاطی برای مدت بیش از دوازده دقیقه در فضا می‌ماند. همین تحقیقات ثابت می‌کند وقتی قطرات کوچک مخاطی برای چنین مدت طولانی در هوا می‌ماند احتمال اینکه افراد دیگری این مواد آلوده دستگاه تنفسی فرد مبتلا به بیماری کووید-19 را استنشاق کنند و بیمار شوند بسیار زیاد است. به همین علت، در مکان‌هایی همانند رستوران‌ها که افراد با صدای بلند صحبت می‌کنند، احتمال اینکه این قطرات بسیار کوچک دستگاه تنفسی در هوا پخش شود بسیار زیاد است.

کلیدواژه