جوزا 06, 1399 19:12 Asia/Kabul
  • مراقبت های بهداشتی از چشم ها در روزهای کرونایی

ذرات تنفسی فرد ناقل که از طریق سرفه، عطسه یا صحبت کردن منتشر می‌شود، در صورت تماس با چشم‌ها می‌تواند منجر به ابتلای شما شود. همچنین در صورت تماس دست آلوده با چشم نیز امکان ابتلا وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کووید-19 علاوه بر دهان یا بینی از طریق چشم نیز می‌تواند منتقل شود.

  ابتلا به کرونا می‌تواند منجر به بروز قرمزی چشم نیز بشود، اما این عارضه بسیار نادر است. البته در صورت ابتلا مراجعه به چشم‌پزشک توصیه می‌شود.

  در صورت عفونت چشم‌ها دست زدن به آن‌ها می‌تواند منجر به انتشار عفونت شود بنابراین دست‌های خود را مرتب بشویید و لیوان و حوله و دیگر وسایل خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

چند توصیه مهم 

.1-در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید تا زمان شیوع کرونا آن را کنار بگذارید و عینک را جایگزین کنید

*استفاده از لنز منجر به افزایش لمس و تماس با چشم بیش از حد میانگین می‌شود بنابراین استفاده از عینک در روزهای کرونایی ایمن‌تر خواهد بود.

۲-استفاده از عینک یک لایه محافظتی اضافه برای چشم‌ها ایجاد می‌کند

*عینک طبی یا آفتابی تا حدی می‌تواند چشم شما را از قطرات تنفسی آلوده محافظت کند.

*اگر از یک بیمار کووید-۱۹ مراقبت می‌کنید یا از کارکنان بیمارستان هستید، بهتر است از عینک‌های ایمنی استفاده کنید که محافظت بیشتری از چشم‌ها ایجاد می‌کنند.

۳-در صورتی که از دارو‌های چشمی خاصی استفاده می‌کنید، آن‌ها را قطع نکنید

*اگر از دارو‌های خاص مانند قطره گلوکوم (آب سیاه چشم) برای چشم‌های خود استفاده می‌کنید به میزان لازم از آن‌ها تهیه کنید تا در طول قرنطینه مجبور به قطع استفاده از آن‌ها نشوید.

*در صورتی که در تهیه دارو‌های خود به دلیل قرنطینه به مشکل برخورده‌اید این موضوع را حتما با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

۴-از تماس دست با چشم‌های خود اجتناب کنید.

*ااگر احساس خارش یا مالیدن چشم یا حتی نیاز به تنظیم عینک خود دارید، به جای انگشتان خود از یک پارچه استفاده کنید.

 *خشکی چشم می‌تواند منجر به افزایش خارش و نیاز به تماس با چشم‌ها ‌شود بنابراین از قطرات مرطوب کننده چشم استفاده کنید.

*اگر به هر دلیلی مجبور هستید چشمان خود را لمس کنید، حتی برای استفاده از دارو‌های چشم، ابتدا دست های خود را با آب و صابون به مدت دست‌کم ۲۰ ثانیه بشویید.

کلیدواژه