ادعای ​​​​​​​ترامپ درمورد تولید واکسن کرونا
(last modified Sat, 14 Nov 2020 06:49:56 GMT )
عقرب 24, 1399 11:19 Asia/Kabul
  • ادعای ​​​​​​​ترامپ درمورد تولید واکسن کرونا

باوجود افزایش فوتی ها و مبتلایان به " ویروس کرونا" در آمریکا، رئیس جمهوری این کشور مدعی شد اقدامات دولت او موجب تولید واکسن کرونا شده است.

به گزارش ایرنا،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: در ماه ژوئیه دولت او  برای تامین واکسن با " شرکت فایزر " به توافق رسید تا برای تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن، حمایت لازم را به عمل آورد.

ترامپ واکسن تولیدی شرکت فایزر را ۹۰ درصد موثر دانست و افزود : دولت او  عرضه رایگان این واکسن را ممکن خواهد ساخت.

ترامپ،  با ادعای  اینکه در کمتر از یکسال موفق به ساخت واکسن شده‌اند، گفت  :معمولا ساخت واکسن‌ها ۱۲ سال طول می‌کشد اما دولت او در کمتر از یکسال این کار را انجام داد.

ترامپ،  با انتقاد از تعطیلی کسب و کار در ایالت‌های مختلف  بار دیگر بر مخالفت خود با این کار به دلیل آسیبی که به اقتصاد آمریکا وارد می‌سازد، گفت: در دولت او چنین اتفاقی نمی‌افتد.

از سوی دیگر  جوبایدن رئیس‌ جمهوری منتخب آمریکا، در توئیتی از عملکرد دولت واشنگتن در قبال بحران شیوع کرونا به شدت انتقاد کرد و خواستار پاسخ فوری دولت فعلی  به این بحران  شد.

روزنامه واشنگتن پست، نیز گزارش داد  احتمالا بیش از ۱۳۰ مامور سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از  ترامپ  را دارند، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

باوجود ادعاهای ترامپ، آمارها نشان می دهد شمار مبتلایان و فوتی ها براثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا کماکان رو به افزایش است.

کلیدواژه