قوس 29, 1399 12:45 Asia/Kabul
  • قرار گرفتن ایران در جمع 6 کشور تولیدکننده تجهیزات ناباروری
    قرار گرفتن ایران در جمع 6 کشور تولیدکننده تجهیزات ناباروری

جمهوری اسلامی ایران با تولید «پکیج کامل محصولات IVF (لقاح مصنوعی)»، در فهرست 6 کشور سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری قرار گرفت.

«نخستین پکیج کامل محصولات IVF (لقاح مصنوعی)» تولید شده توسط شرکت دانش بنیان ایرانی امروز (شنبه) با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در تهران رونمایی شد.

30 محصول تولید شده این شرکت دانش بنیان ایرانی، همانند سوزن تزریق اسپرم، سورن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک گابلن و کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم امروز به طور رسمی به چرخه مصرف وارد شد.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی است و بیش از 50 درصد هزینه های درمان را شامل می شود. ایران به واسطه این تولیدات جزو 6 کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گرفت.

بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارزآوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت دانش بنیان ایرانی در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری های سلول های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها به زودی آغاز خواهد شد.

کلیدواژه