جدی 02, 1399 10:19 Asia/Kabul
  • گزارش سازمان جهانی بهداشت درمورد گونه جدید \\\\\\\
    گزارش سازمان جهانی بهداشت درمورد گونه جدید \\\\\\\" ویروس کرونا \\\\\\\" در بریتانیا

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد گونه جدید " ویروس کرونا " در بریتانیا مسری تر است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «تدروس آدهانوم»   مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت : گونه جدید  ویروس کرونا در بریتانیا  مسری‌تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت، روزدوشنبه کنفرانس خبری برای توضیح درباره ویژگی‌های نسخه جهش‌یافته ویروس  کرونا  که برای نخستین بار در بریتانیا کشف شد برگزار کردند. 

وزارت بهداشت بریتانیا، دوشنبه هفته گذشته از پیدا شدن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

جان پیلجر  روزنامه نگار استرالیایی الاصل مقیم بریتانیا،  گفت:  گزارش عفو بین الملل  نشان می‌دهد که ۱۸ هزار و ۵۰۰ سالمند بریتانیایی پس از مرخص شدن از بیمارستان، به خانه سالمندان بازگردانده شدند و در همان مکان جان باختند که آن‌ها به دلیل  بیماری "کووید - 19 "  از دنیا رفتند.

این روزنامه نگار گفت :  اقدامی  که بیشتر شبیه به کشتار عامدانه سالمندان مرخص شده از بیمارستان بود، بزرگترین جنایت مدنی تاریخ معاصر بریتانیا است.

همزمان با جهش ویروس کرونا، بریتانیا این روز‌ها با تهدید امنیت غذایی روبرو شده است و قفسه‌های فروشگاهها  در لندن خالی از مواد غذایی است.

ایتالیا، هلند، دانمارک و بلژیک هم از کشف مواردی از ابتلا به این نسخه جهش‌یافته از ویروس کرونا خبر داده بودند.

ایتالیا، آلمان، کویت، هلند، بلژیک، اسپانیا و ایران برخی از کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد بریتانیا را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 

کلیدواژه