جدی 28, 1399 14:55 Asia/Kabul
  • غربالگری و قرنطینه؛ بهترین سلاح در مواجه با کرونا انگلیسی
    غربالگری و قرنطینه؛ بهترین سلاح در مواجه با کرونا انگلیسی

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ایران گفت: با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان تولید کننده کیت و افزایش غربالگری و قرنطینه، می توان از شیوع کرونای انگلیسی جلوگیری کرد.

«مصطفی قانعی» دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ایران در گفت و گو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به وجود کرونای انگلیسی و کنترل‌های قوی تر در شناسایی بیماران افزود: باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود و با افزایش غربالگری ها، از انتشار آن جلوگیری شود.
قانعی با بیان اینکه اگر فرد مبتلا زود شناسایی و قرنطینه شود، شیوع ویروس در جامعه کم می شود، گفت: اگر ویروس در  جامعه رها باشد در سطح وسیع گسترش می یابد و برای مقابله با شیوع آن قرنطینه طولانی مدت باید اجرا شد.
جهش ویروس کرونا در انگلیس که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر "ووهان" چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی فوریه ۲۰۲۰ بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ براساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از نود و پنج میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.

کلیدواژه