حوت 01, 1399 12:42 Asia/Kabul
  • گسترش روابط علمی و فناوری ایران و افعانستان
    گسترش روابط علمی و فناوری ایران و افعانستان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران و رئیس آکادمی علوم افغانستان درخصوص گسترش همکاری های ایران و افغانستان در حوزه توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران روز جمعه در دیدار «عبدالظاهر شکیب» رئیس آکادمی علوم افغانستان در تهران با اشاره به ایجاد زیست‌بوم نوآوری مشترک میان ایران و افغانستان گفت: مدل‌ها و الگوهای موفقی که در رونق زیست‌بوم نوآوری ایران پیاده سازی شد، بر مبنای یک همکاری مشترک، قابلیت تعمیم و توسعه در کشور افعانستان را دارد. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران با تاکید بر ایجاد پارک علم و فناوری مشترک ایران و افغانستان افزود: الگوی موفق پیاده سازی زیست بومی منطبق با بوم و ویژگی های ایران، زمینه ساز رونق بیش از ۵هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، 50 پارک علم و فناوری و هزاران شرکت خلاق و نوآور شده است.

در ادامه این نشست، «عبدالظاهر شکیب» رئیس آکادمی علوم افغانستان وجود فصل‌های مشترک تاریخی و فرهنگی فراوان میان ایران و افغانستان را زمینه‌ای برای همکاری‌های علمی و فناورانه دانست و گفت: با استفاده از ابزار زبان مشترک، می‌توانیم روابط علمی و فناورانه دو کشور را بسط دهیم. 

کلیدواژه