حوت 27, 1399 09:06 Asia/Kabul
  • احتمال انتقال ویروس از آزمایشگاه ووهان چین به بیرون بسیار ضعیف است
    احتمال انتقال ویروس از آزمایشگاه ووهان چین به بیرون بسیار ضعیف است

مسئول چینی کارگروه مشترک تحقیقات ردیابی منشا کرونا سازمان بهداشت جهانی و چین گفت: احتمال انتقال ویروس از آزمایشگاه ووهان به بیرون بسیار ضعیف است.

به گزارش رادیودری، «لیانگ وانگ نیان» روز سه شنبه در  نشست خبری ضمن ارایه جزییات فعالیت های مشترک سازمان بهداشت جهانی و چین برای ردیابی منشا کرونا افزود: اعضای کارگروه معتقدند ویروس کرونا «به احتمال زیاد» از طریق یک میزبان میانی منتقل شده است.

وی افزود  ویروس کرونا   ممکن است از طریق انسان یا مواد غذایی منجمد به انسان منتقل شده باشد، اما «بسیار بعید» است انتقال از طریق آزمایشگاه به انسان صورت گرفته باشد.

لیانگ وانگ نیان  تاکید کرد،  در تحقیقات ۲۸ روزه در چین، کارشناسان از ۹ مرکز از جمله بیمارستان، بازار خوراک دریایی ووهان و مرکز ویروس شناسی ووهان بازدید و با پرسنل پزشکی، محققان آزمایشگاه، پژوهشگران، پرسنل مدیریت بازار، فروشندگان،  بیماران درمان شده و  پرستاران قربانی در مقابله با ویروس تبادل نظر کردند.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با هدف ایجاد فضای منفی علیه چین، این فرضیه ادعایی را مطرح کرده بود که آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منشا این ویروس بوده است.

کلیدواژه