حوت 27, 1399 09:44 Asia/Kabul
  • تداوم فرایند تکمیل واکسن ایرانی \
    تداوم فرایند تکمیل واکسن ایرانی \"فخرا\"

مدیر پروژه واکسن ایرانی "فخرا" تاکید کرد، در تولید و تداوم تکمیل فرایند "واکسن فخرا" تمامی استاندارد‌های لازم و با ایمنی کامل انجام شده است.

"احمد کریمی " مدیر پروژه واکسن ایرانی " فخرا"،  در برنامه  "تیتر امشب"  سه شنبه شب شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: ماه آینده  فروردین/حمل ( 1400 ) کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن فخرا تمام می‌شود و همزمان با تست‌های بالینی فاز دو و سه، فاز صنعتی سازی این واکسن انجام می‌شود.

مدیر پروژه واکسن ایرانی " فخرا" افزود:  صنعتی سازی واکسن فخرا در تابستان سال آینده ( 1400 )  به بهره برداری می رسد و اواسط تابستان آینده هم به تولید انبوه می رسیم.

مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: به همت شهید محسن  فخری زاده دانشمند شهید  از روز‌های اول ورود کرونا به ایران، وارد تشخیص و تولید کیت‌های تشخیصی شدیم.

به گفته " احمد کریمی " واکسن فخرا, موجب فخر ایران می شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران  هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: ۵ واکسن در کشور مجوز مصرف اضطراری دارد و تاکنون میزانی از این واکسن‌ها خریداری و به کشور وارد شده است.

به گفته جهانپور، ۹۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه و هند وارد ایران  شده است و از سبد برنامه جهانی " کواکس "  هم حدود  سه میلیون دوز اوایل بهار وارد کشور می‌شود.

واکسن ایرانی «فخرا»،  در سازمان «نوآوری و تحقیقات وزارت دفاع ایران» تولید شده که دانشمند شهید «محسن فخری زاده» ریاست آن را برعهده داشت.

کلیدواژه