حمل 12, 1400 08:25 Asia/Kabul
  • تزریق واکسن ایرانی کرونا \
    تزریق واکسن ایرانی کرونا \"کوو پارس\" به ۹۴ داوطلب

واکسن ایرانی کرونا موسسه رازی "کوو پارس" به 94 داوطلب تزریق شد.

به گزارش رادیودری؛ «سعید کلانتری» محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی «کوو پارس» روز چهارشنبه گفت: تا این مرحله هیچ عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

کلانتری درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس افزود: از میان داوطلبان واجد شرایط تا کنون ۹۴ داوطلب واکسینه شده اند که از این تعداد ۱۸ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده اند و تا پایان این فاز ۳۹ داوطلب دیگر باید واکسینه شوند.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس تصریح کرد: نتایج مطالعه تا این جا نشان می دهد واکسن کم عارضه یا بی عارضه ای است و داوطلبان حتی با علائمی مانند تب و بدن درد، اذیت نخواهند شد.

کلانتری در مورد زمان پایان فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس هم گفت: پیش بینی می شود واکسیناسیون ۱۳۳ داوطلب فاز اول تا هفته آتی پایان یابد اما تجزیه و تحلیل داده های این فاز، ۳۵ روز پس از آخرین داوطلبی که واکسن اول را دریافت می کند، انجام می شود بنابراین اواخر ماه آینده، فاز اول به طور کامل به پایان می رسد.

واکسن رازی کووپارس را  مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید کرده است. 

واکسن رازی کووپارس،  دومین واکسن ایرانی کرونا است.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس مؤسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، 28 فوریه 2021 (10حوت1399) با تزریق مرحله اول آزمایش انسانی به ۲ داوطلب مرد  آغاز شد.

کلیدواژه