جوزا 25, 1400 10:16 Asia/Kabul
  • رونق تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازاریابی محصولات دانش‌بنیان
    رونق تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازاریابی محصولات دانش‌بنیان

نشست تخصصی میان هیاتی از پزشکان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و بیمارستانی افغانستانی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، 12تا 15 سرطان 1400 فرصتی فراهم شده است تا تجار، روسای بیمارستان‌ها، پزشکان و فعالان حوزه سلامت کشور افغانستان به ایران سفر کنند و مذاکراتی رودررو با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی  داشته باشند. این مذاکرات به میزبانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهرهای تهران و مشهد برگزار خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، مرکز توسعه صادرات سلامت، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات و اتاق مشترک بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی افغانستان و ایران از حامیان برگزاری این رویداد هستند.

در ادامه سوابق همکاری دو جانبه دو کشور و رفت و آمدهای هیأت های تجاری متعدد در سال های اخیر، این همکاری‌ها با برگزاری نشست تخصصی هیات پزشکان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و افغانستانی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی ادامه می یابد تا بازار صادرات محصولات ایرانی به این کشور گسترش یابد. همچنین فعالان حوزه سلامت افغانستان نیز با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود ایران در این حوزه آشنا می شوند.

 

 

کلیدواژه