میزان 20, 1400 17:28 Asia/Kabul

عبدالحسین همتی سراپرده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در مسابقات دانشمندان جوان جهان سال ۲۰۲۱ که به میزبانی روسیه برگزار شد؛ جایزه ویژه مسابقات را بدست آورد.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرنگار صداوسیما از مسکو، این مسابقات با هدف شناسایی دانشمندان جوان جهان در زمینه صنعت‌نفت، ارتقاء تکنولوژی، ایده‌های نو و برقراری رابطه عمیق بین صنعت‌، علم و تجارت برگزار می‌شود.

دکتر عبدالحسین همتی در حالی جایزه ویژه این مسابقات معتبر بین‌المللی را بدست آورد که سوابق تحقیقاتی و طرح پیشنهادی با تمرکز بر یکی از زمینه‌های علمی مرتبط با مهندسی نفت، از مهمترین مراحل انتخاب برندگان مسابقات است.

دانشمند جوان ایرانی با ارائه طرحی در زمینه کاربرد نانوتکنولوژی در مهندسی نفت، توجه هیات داوران را به خود جلب کرد و پس از بررسی دقیق محتوای طرح ارائه شده، به دلیل اهمیت و نوآوری به‌کار رفته در این طرح موفق به دریافت جایزه ویژه این مسابقات شد.

در این مسابقات ۹۳ دانشمند جوان از دانشگاه‌های معتبر جهان خلاصه‌طرح‌های خود را ارائه کرده بودند و بیش از ۶۰ داور از کشورهای مختلف، خلاصه طرح‌های ارسالی را بررسی و در نهایت نفرات برتر را معرفی کردند.

چاپ بیش از ۱۲۰ مقاله در «آی‌اس‌آی»، ارائه طرح و ایده در چندین کنفرانس ملی و بین‌المللی، تالیف و ویراستاری کتاب در انتشارات معتبر بین‌المللی در کارنامه علمی دکتر عبدالحسین همتی به چشم می‌خورد.

دکتر همتی پس از دریافت جایزه ویژه مسابقات با اشاره نقش و اهمیت نانوتکنولوژی در صنایع مختلف، بویژه صنعت‌ نفت افزود: نانوتکنولوژی در حوزه‌های مختلف صنعت نفت از جمله اکتشاف، حفاری، مخزن، بهره برداری و پتروشیمی موجب ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت کار و صرفه‌جویی خواهد شد.

وی گفت: آنچه در مقاله ارائه شده به این مسابقات ارائه کردم، توجه دادن به آینده صنعت نفت و نقش نانوتکنولوژی در تغییر آینده مهندسی‌نفت بود.

200 دانشمند ایرانی در سطح دانشمندان برتر جهان

کلیدواژه