خطر انقراض خرس‌های قطبی به دلیل تغییرات اقلیمی
(last modified Fri, 06 May 2022 06:25:20 GMT )
ثور 16, 1401 10:55 Asia/Kabul
  • خطر انقراض خرس‌های قطبی به دلیل تغییرات اقلیمی
    خطر انقراض خرس‌های قطبی به دلیل تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی خرس‌های قطبی را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

 به گزارش رادیو دری، دکتر "یان آئرس" Jon Aars عضو موسسه قطبی نروژ "NPI" روز پنجشنبه اعلام کرد، اگر روند گرمایش کنونی جهانی افزایش یابد، خرس‌های قطبی برای به دنیا آوردن توله‌های خود با مشکل مواجه خواهند شد و دیگر در بسیاری از مناطق قطب شمال دیده نخواهند شد.

این عضو موسسه قطبی نروژ همچنین اظهار داشت، با افزایش دما و آب  شدن یخ ها در قطب شمال، خرس‌های قطبی مجبور خواهند بیشتر از آنچه که عادت دارند شنا کنند، که این امر می‌تواند سبب تلف شدن آن‌ها شود.

دکتر "استیون سی امستراپ" Steven C. Amstrup از اعضای موسسه قطبی نروژ نیز با بیان اینکه  آینده برای خرس‌های قطبی خوب به نظر نمی‌رسد از جامعه جهانی خواست، به کاهش یا به حداقل رساندن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای پایبند باشد.

گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین، منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس ها شده و با تغییر آب و هوای زمین در نهایت باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان‌های وحشتناک می شود.

کشورهای پیشرفته صنعتی به ویژه آمریکا و کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا مسئول اصلی انتشار گاز دی اکسید کرین و گرمایش زمین شناخته می شوند. به همین دلیل درچند نشست تغییرات آب و هوایی که درسال های اخیر برگزار شده، درخواست ها عمدتا متوجه این کشورها برای رعایت ضوابط زیست محیطی و انجام اقدامات لازم برای کاهش گازهای گلخانه ای بوده است. با این حال تاکنون این درخواست ها بی جواب مانده و اقدامات قاطع و موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

کلیدواژه