ثور 19, 1401 15:31 Asia/Kabul
  • بسیاری از کودکان به کووید طولانی مدت مبتلا می‌شوند
    بسیاری از کودکان به کووید طولانی مدت مبتلا می‌شوند

عارضه کووید طولانی مسئله‌ای است که به طور گسترده‌ تشخیص داده نشده و هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص این موضوع وجود ندارد.

طبق اعلام آکادمی متخصصان اطفال در آمریکا، از زمان شروع همه‌گیری کووید ۱۹ تقریبا تست کرونای ۱۳ میلیون کودک مثبت اعلام شده است.

مطالعات نشان می‌دهند که بین دو تا ۱۰ درصد از این کودکان به کووید طولانی مبتلا می‌شوند؛ اما این تعداد ممکن است بیشتر باشد.

ممکن است بسیاری از والدین به این موضوع آگاه نباشند که فرزندشان به کووید طولانی مبتلا شده است یا متخصص اطفال این عارضه را به این شکل تشخیص نداده باشد.

در بزرگسالان نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است تعداد موارد کووید طولانی حدود ۳۰ درصد است.

متخصصان بیماری‌های اطفال گفتند: عارضه کووید طولانی مسئله‌ای است که به طور گسترده‌ای تشخیص داده نشده و هیچ آزمایش خاصی برای تشخیص کووید طولانی وجود ندارد. مشخص نیست چه کودکانی به این عارضه مبتلا خواهند شد.

دکتر جفری کان، رئیس بخش بیماری‌های عفونی اطفال در یک مرکز پزشکی در دالاس گفت: برخی از کودکان پس از ابتلا به نوع بدون علامت کووید با نارسایی قلبی مواجه می‌شوند. آنچه برای من قابل توجه است، این است که معمولا حدود چهار هفته پس از ابتلا به عفونت کووید، این عارضه قلبی رخ می‌دهد و عفونت می‌تواند واقعا بدون علامت باشد که واقعا شگفت انگیز است. حتی زمانی که کودکان مبتلا به کووید طولانی به منظور بررسی بیماری‌هایی که ممکن است این علائم را ایجاد کنند تحت آزمایش قرار می‌گیرند، ممکن است هیچ علائمی ظاهر نشود.

 به گفته متخصصان، مشکلات ناشی از کووید طولانی در بزرگسالان آشکارتر است؛ زیرا احتمال بروز اختلال در عملکرد اعضای بدن که از طریق آزمایش‌ها قابل شناسایی است، بیشتر است.

پزشکان هنوز در تلاش هستند تا متوجه شوند چرا کووید طولانی به این شکل در کودکان اتفاق می‌افتد.

کلیدواژه