سنبله 29, 1401 09:27 Asia/Kabul
  • اثرات مخرب نور موبایل بر بدن!
    اثرات مخرب نور موبایل بر بدن!

بر اساس تحقیقات انجام شده، بررسی گوشی قبل از خواب می‌تواند دلیل افزایش وزن شما باشد و در عین حال به پوست شما آسیب بزند.

به گزارش رادیو دری، امروزه تلفن همراه به عنوان بخش مهمی از زندگی تبدیل‌شده است؛ تا جایی که برای انجام خیلی از کارهای روزمره از خرید خانه، کسب‌وکار، گرفتن تاکسی و اطلاع از اخبار روز جهان وابسته به این ابزار کوچک‌شده‌ایم.

این وسیله هوشمند خیلی وقت‌ها ما را از تنهایی نجات می‌دهد و ارتباط با دیگران را آسان کرده و ابزار سرگرمی ما را فراهم می‌کند.

تلفن همراه با همه مزایایی که دارد اما نور آبی ساطع شده از آن می‌تواند آسیب قابل‌توجهی به‌سلامت ما وارد کند.

مطالعات نشان داده است که نور ساطع‌شده از موبایل، تبلت و لب تاپ نه‌تنها بینایی را ضعیف می‌کند بلکه بر روی دو عضو ظاهری بدن – پوست و وزن- تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

نور موبایل به‌اندازه نور خورشید مضر است

همه ما کم‌وبیش درباره اشعه‌های مضر UV که از نور خورشید ساطع می‌شود، شنیده‌ایم و اغلب تلاش می‌کنیم تا با اقدامات لازم ازجمله استفاده از کرم ضد آفتاب، از پوستمان در برابر نور خورشید محافظت کنیم اما خیلی از مردم باوجود مراقبت از پوست در برابر نور خورشید از این موضوع آگاه نیستند که نور آبی ساطع‌شده از صفحه‌نمایش موبایل و لب تاپ نیز به‌اندازه نور خورشید سلامت پوست را به خطر می‌اندازد.

نور آبی ساطع‌شده در اکثر صفحه‌نمایش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، نوری با طول‌موج کوتاه است که انرژی زیادی ساطع می‌کند. از این رو، استفاده مداوم از این وسیله الکترونیکی و قرار گرفتن در معرض نور مضر آن، به یک نگرانی جدی تبدیل‌شده است.

اگرچه دریافت مقدار مشخصی از نور خورشید برای بدن ما مفید است اما نوری که از موبایل و لب تاپ ساطع می‌شود، ساخته دست بشر است و ازاین‌رو هیچ تأثیر مثبتی ندارد.

نور موبایل منجر به پیری و شل شدن پوست می‌شود

تحقیقات نشان داده که نور آبی صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت می‌تواند منجر به پیری، چین‌وچروک، افزایش رنگ‌دانه و شلی پوست شود. افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند محتوای ملانین بیشتری در پوست خود دارند و ازاین‌رو، بیشتر در معرض قرمزی ناشی از نور صفحه‌نمایش و رنگ‌دانه‌ها هستند.

کلیدواژه