سرطان 04, 1402 09:03 Asia/Kabul
  • در معرض نور خورشید قرار داشتن موجب کاهش افسردگی می شود
    در معرض نور خورشید قرار داشتن موجب کاهش افسردگی می شود

دانشمندان دریافتند به میزان مشخصی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

افسردگی بیماری روانی رایجی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری شامل ترکیبی از علائم عاطفی، شناختی و فیزیکی، مانند احساس غم، خستگی، مشکل در تمرکز، تغییر در اشتها یا الگوی خواب و کمبود انگیزه است. تعداد بیماران مبتلا به افسردگی در سال های اخیر در سراسر جهان رو به افزایش بوده است.

به گزارش رادیو دری، مطالعات جدیدی که در مجله Translational Psychiatry منتشر شد، نشان می دهد افرادی که به طور متوسط 1.5 ساعت در روز در معرض نور بیرون قرار می گیرند، بدون توجه به استعداد ژنتیکی آنها برای افسردگی، کمتر خطر ابتلا به آن را دارند. افرادی که زمان بیشتر یا کمتر از آن را در خارج از منزل سپری می کردند، بیشتر در معرض خطر افسردگی بودند.

احتمال ابتلای فرزندان والدین با سابقه افسردگی 3 تا 4 برابر بیشتر از فرزندان والدین غیرافسرده است. مطالعات ژن‌های خاصی را شناسایی کرده‌اند که با افزایش خطر افسردگی مرتبط هستند.

خطر افسردگی نیز با عواملی مانند در دسترس بودن نور در فضای باز مرتبط است. نور فضای باز بر فرآیندهای فیزیولوژیکی مهم بدن تأثیر می گذارد. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، واکنش شیمیایی ایجاد می کند که یک مولکول خاص در پوست را به ویتامین D فعال مورد نیاز بدن انسان تبدیل می کند. همچنین مشخص شده که قرار گرفتن در معرض نور فضای باز باعث کاهش غلظت هورمون استرس کورتیزول می شود.

ورزش راهکار اصلی درمان افسردگی

مؤثرترین روش‌ های درمان افسردگی چیست؟

کلیدواژه