سنبله 21, 1402 11:01 Asia/Kabul
  • دستیابی محققان ایرانی به روش درمان جدید بیماری تصلب شرایین
    دستیابی محققان ایرانی به روش درمان جدید بیماری تصلب شرایین

پژوهشگران دانشگاه تهران ایران موفق به طراحی روشی نوین برای تولید نانوشبح‌های سلولی به عنوان داروی ضد التهابی برای پیشگیری و درمان بیماری تصلب شرایین (آترواسکلروز) شدند.

به گزارش رادیو دری، جلیل مهرزاد سلاکجانی استاد گروه آموزشی میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره اهمیت این دستاورد گفت: امروزه بیماری‌های التهابی مزمن، مشکلات فراوانی برای انسان و حیوانات ایجاد کرده که یکی از این بیماری‌ها، تصلب شرایین (آترواسکلروز) است.

مهرزادسلاکجانیافزود، طراحی، فرآوری و ساخت سامانه‌های دارویی ضدالتهابی زیست سازگار با پایداری مناسب و هدایت‌پذیری هوشمندانه در بدن به منظور درمان بیماری‌های مزمن اهمیت بسزایی دارد.

این پژوهشگر ایرانی تصریح کرد، نانوشبح سلولی زیست سازگار و ضد التهابی را می‌توان به عنوان یک پلتفرم یا سکوی بالقوه برای ایمنی درمانی بیماری‌های التهابی مزمن بویژه تصلب شرایین در انسان در نظر گرفت و بکار برد.

جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ و فشارهای سیاسی جهانی، با اتکاء به نقش مهم مردم به ویژه جوانان نخبه و فعال در عرصه‌های علمی و پزشکی، موانع را کنار زده و به دستاوردهای خوبی رسیده است.

 

کلیدواژه