عقرب 21, 1402 11:27 Asia/Kabul
  • ایران دومین کشور سازنده \\\
    ایران دومین کشور سازنده \\\"کیت تشخیص سرطان روده\\\"

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار موفق به ساخت کیت تشخیص سرطان روده شدند که ایران بعد از آلمان دومین کشور سازنده این نوع کیت شد.

به گزارش رادیو دری، «حامد باقری» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این شرکت تولیدکننده تخصصی کیت‌های تشخیص سریع است، گفت: کیت‌های تشخیص سریع مختلفی مانند پنل قلبی را برای تشخیص سکته قلبی، پنل عفونی برای تشخیص عفونت معده، هپاتیت و سایر عفونت‌ها تولید در شرکت دانش بنیان ایران تولید شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه سرطان روده سومین سرطان شایع در بین انواع سرطان‌ها و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است، افزود:  یکی از فاکتور‌هایی که شانس درمان را افزایش می‌دهد تشخیص زودهنگام سرطان است.

این فعال فناور درباره مزیت این کیت نسبت به نمونه‌های خارجی محصول نیز  گفت: از مزیت‌های رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی هزینه تمام شده پایین‌تر به دلیل دانش فنی آن است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به ظرفیت صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری این محصول هم اشاره کرد و گفت: با توجه به دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات این کیت، برای سال آینده صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همسایه ایران هدف گذاری شده است.

خودکفایی ایران در تولید «ید رادیواکتیو» برای درمان بیماران سرطانی

کلیدواژه