قوس 14, 1402 20:04 Asia/Kabul
  • سرنوشت فاجعه بار کره خاکی؛ آیا خورشید زمین را خواهد بلعید؟
    سرنوشت فاجعه بار کره خاکی؛ آیا خورشید زمین را خواهد بلعید؟

دانشمندان معتقدند خورشید یک غول سرخ است که هر روز داغتر و بزرگتر می‌شود و در نهایت در ۵ میلیارد سال آینده زمین را می‌بلعد.

به گزارش رادیو دری؛ بر این اساس، زمین در قرن های آینده به تدریج به حدی داغ خواهد شد که دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

با این حال، یک مطالعه نظری جدید می‌گوید که دانشمندان معتقدند برخورد تصادفی با یک ستاره در حال عبور، می‌تواند سیاره زمین را   به مداری خنک‌تر پرتاب کند یا آن را به طور کامل از منظومه شمسی نجات دهد.

اصطلاح ستاره‌های سرکش به ستارگان نادری  اشاره می‌کند که از منظومه شمسی خود به بیرون پرتاب شده اند و اکنون در فضای بین ستاره‌ای در حال حرکت هستند.

بر اساس مطالعات جدید، این تهدید می‌تواند صد‌ها میلیون سال آینده برای زمین یک نعمت نجات بخش باشد و زمین را با نیروی جاذبه به بیرون بکشد و آن را در مداری خنک تر قرار دهد.

با این حال، با وجود احتمال بسیار کمی که یک ستاره سرکش به سمت زمین می‌آید، شانس بقای زمین همچنان تنها یک 35 هزارم خواهد بود.

این مطالعه در مجله علمی یادداشت های ماهانه انجمن سلطنتی نجوم در انگلیس Monthly Notices of the Royal Astronomical Society  منتشر شده است.

زمین اکنون در منطقه قابل سکونت منظومه شمسی قرار دارد، یعنی در فاصله‌ای از خورشید که در آن آب مایع می‌تواند در سطوح سیاراتی که به دور آن می‌چرخد وجود داشته باشد.

گرم شدن کره زمین دلیلی برای بی خوابی

کره زمین در سال 2023 یکی از گرم‌ترین سال‌ها را تجربه خواهد کرد

کلیدواژه