دلو 08, 1402 16:36 Asia/Kabul
  • درمان انواع دردهای مفصلی توسط پژوهشگران ایرانی
    درمان انواع دردهای مفصلی توسط پژوهشگران ایرانی

پژوهشگران شرکت دانش بنیان دارویی ایران پماد موضعی "لوسیون" برای درمان و معالجه انواع درد آرتروز و درد‌های مفصلی تولید کردند.

به گزارش رادیو دری،یک شرکت دانش بنیان دارویی، موفق شده است با استفاده از توان متخصصان ایرانی "لوسیون" درمانی برای درمان سندرم مچ دست (تونل کارپال) تولید کند.

«مسعود ره‌ افروز» مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول تولید شده برای درمان و معالجه انواع درد آرتروز و درد‌های مفاصل در نواحی گردن، زانو، ستون مهره ها، سندروم تونل کارپال مچ دست و همچنین، درد مفاصل و تاندون‌ها ناشی از عصب سیاتیک و گرفتگی‌های عضلانی-مفصلی در نقاط مختلف بدن، استفاده می شود.

ره‌ افروز، با بیان اینکه "لوسیون" تولید شده نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، افزود: سندرم مچ دست اغلب مورد جراحی قرار می‌گیرد و این امر علاوه بر هزینه سنگین جراحی معمولا یک سال بعد بازگشت دارد، اما با استفاده از این لوسیون (دوره مصرف دو ماه) این عارضه درمان می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، لوسیون تولید شده به عنوان اولین محصول دانش‌بنیان ایرانی تا به امروز به منطقه کردستان، اربیل سلیمانیه عراق، افغانستان، گرجستان، آلمان، کنیا، سوئد و ... صادر شده و کاملا گیاهی است.

خبر دیگر اینکه محققان حوزه پزشکی ایران با حمایت بنیاد ملی علم، با هدف پیشرفت علم پزشکی، موفق به طراحی و ساخت سامانه‌های جدید و پیشرفته در فن آوری هدفمند شده انتقال دارو‌های ضدسرطان شدند.

«فاطمه یعقوبی» طراح سامانه فن آوری انتقال داروهای ضد سرطان با بیان انیکه نانوساختارها، ترکیباتی هستند که در درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان، کاربرد زیادی دارند، گفت:  تثبیت مولکول‌ها و بیومولکول‌ها در سطح، امکان طراحی و ساخت سامانه‌های جدید شیمیایی و بیوشیمیایی را فراهم می‌کند که از جمله این کاربرد‌های تخصصی می‌توان به طراحی و ساخت سامانه‌های جدید و پیشرفته در فنآوری هدفمند شده انتقال داروها، به ویژه دارو‌های ضدسرطان، اشاره کرد.

ایران در عرصه توانمندی و پیشرفت های پزشکی و داروسازی جزو کشورهایی  است که مجامع علمی و بین‌المللی در حوزه پزشکی، به این توانمندی اذعان کرده اند.

طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، جمهوری اسلامی در بسیاری از شاخص‌های پزشکی در دنیا جزو کشورهای پیشرفته به شمار می آید به نحوی که در پزشکی رتبه ۱۵ و در داروسازی رتبه هفت دنیا را به خود اختصاص داده است.

۶ دمنوش برای کاهش دردهای مفصلی

کلیدواژه