دلو 27, 1402 11:40 Asia/Kabul
  • رونمایی از شش دارو ایرانی موثر در درمان سرطان و بیماری‌های پوستی
    رونمایی از شش دارو ایرانی موثر در درمان سرطان و بیماری‌های پوستی

شش دارو و سه ماده ایرانی موثر در درمان سرطان و بیماری های پوستی در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش رادیو دری، چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان روز پنجشنبه به میزبانی پارک فناوری پردیس و با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اسلامی ایران و «حیدر محمدی» رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران برگزار شد.

«سحر بهمنی» مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در شمال شرق تهران که این محصولات را تولید کرده است، در آیین رونمایی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولید داروهای خاص گفت: با توجه به اخذ گواهی GMP (مقررات، شیوه تولید خوب) و بهره برداری و راه اندازی این خط تولید، در سال اول علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور بالغ بر 43 میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل می شود.

داروی بایوبیون برای جلوگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن و داروی روژیت برای توانمندسازی سیستم ایمنی بدن دیگر محصولاتی بود که دیروز پنجشنبه رونمایی شد.

همچنین در نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران از اتاق عمل تمام ایرانی رونمایی شد.

در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایران در داخل کشور تولید می‌شود به گونه‌ای که تمامی بیمارستان‌هایی که در سال‌های اخیر افتتاح شد، با تجهیزات تمام ایرانی تجهیز شده است.

رونمایی از رادیوداروی جدید تشخیصی سرطان پروستات توسط سازمان انرژی اتمی ایران

کلیدواژه