نکاتی ساده برای پرپشت شدن موها
(last modified 1403-07-27T08:26:31+00:00 )
میزان 27, 1403 12:56 Asia/Kabul
  • نکاتی ساده برای پرپشت شدن موها
    نکاتی ساده برای پرپشت شدن موها

تغذیه سالم، جهت داشتن موهایی پرپشت و زیبا اهمیت زیادی دارد. وقتی تغذیه مناسب و کم‌خونی و ضعف عمومی که از علل ریزش موهاست رفع شود، موها قوی و پرپشت خواهد شد.

دکتر الهام پارسا، پزشک متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: "موی افراد بسته به مزاج آنها ویژگی‌های متفاوتی دارد." وی توضیح داد که افرادی که در دوران نوزادی رشد موی سریعی داشته و در سن پیری دچار ریزش مو می‌شوند، دارای مزاج گرم هستند. این افراد معمولاً در جوانی و میانسالی موهای تیره و پرپشتی دارند. برعکس کسانی که موهای صاف و روشن دارند، بیشتر نشانه‌ای از سردی مزاج را از خود بروز می‌دهند.

دکتر پارسا ادامه داد: "داشتن موهای سیاه، مجعد و با حجم و ضخامت زیاد، نشانه خشکی مزاج است و این افراد زودتر از دیگران دچار ریزش مو می‌شوند." او همچنین به افراد با موهای نازک و با سرعت رشد پایین اشاره کرد و گفت که این افراد دارای مزاج تر هستند. 

وی در مورد عوامل موثر بر وضعیت موها بیان کرد: "تغییراتی که به دلیل رنگ کردن، کراتینه کردن و سشوار کشیدن روی موها ایجاد می‌شود، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از مزاج فرد در نظر گرفته نشود."

از سوی دیگر، دکتر پارسا به اهمیت تغذیه سالم برای حفظ موهای سالم و خواب کافی، وضعیت روانی مناسب و فعالیت بدنی روزانه اشاره کرد و افزود: "این عوامل نیز در جلوگیری از ریزش مو و حفظ زیبایی آن مؤثر هستند."

دکتر پارسا در پایان درباره رنگ‌های موی گیاهی نیز توضیح داد: "ترکیباتی مانند حنا و وسمه با جذب پوستی که دارند، می‌توانند به تقویت موها کمک کنند. اما توصیه می‌شود که از ترکیبات آماده عطاری‌ها استفاده نشود و افراد خود ترکیبات را تهیه و ترکیب کنند."

با توجه به این نکات، به نظر می‌رسد که توجه به مزاج فرد و تغذیه مناسب، نقش کلیدی در حفظ سلامتی و زیبایی موها دارد.

۷ نشانه‌ای که موها در مورد سلامتی می‌گویند

کلیدواژه