جدی 09, 1399 18:34 Asia/Kabul
  • ایران قهرمان شطرنج آسیا
    ایران قهرمان شطرنج آسیا

دانشجوی ایرانی قهرمان شطرنج آسیا شد.

به گزارش رادیودری، رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان پسر دانشگاه های آسیا با کسب یک مدال طلای انفرادی و نقره تیمی برای ایران به کار خود پایان داد.

آخرین روز رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان پسر دانشگاه های آسیا امروز(سه شنبه) برگزار شد و شطرنجبازان در ۳ دور پایانی با هم به رقابت پرداختند که در پایان با کسب طلای «خلیل موسوی»  در بخش انفرادی و عنوان نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

همچنین در رده بندی انفرادی که با شرکت ۴۸  دانشجو برگزار شد، «خلیل موسوی» استاد بین المللی ایران در دور آخر با قبول تساوی در برابر استاد فیده اندونزی، جمع امتیاز خود را به ۷.۵ رساند و با اقتدار به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

در رده بندی تیمی نیز، تیم پسران ایران با کسب ۱۹.۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را کسب کردند، این در حالی است که تیم اندونزی نیز با همین امتیاز و بدلیل پوئن شکنی بهتر، قهرمان مسابقات شد و تیم قزاقستان هم با ۱۷.۵ امتیاز سوم شد.  

 بدین ترتیب پرونده مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا در سال ۲۰۲۰ با کسب عنوان سومی تیم دختران و عنوان نایب قهرمانی تیم پسران و قهرمانی «خلیل موسوی» در بخش انفرادی بسته شد.

رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا به صورت آنلاین در دو بخش زنان و مردان  به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار شد.

کلیدواژه