جدی 26, 1400 13:55 Asia/Kabul
  • تمجید کنفدراسیون فوتبال آسیا از سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران
    تمجید کنفدراسیون فوتبال آسیا از سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت وگو با مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران نوشت: ایراندوست تیم ملی فوتبال زنان ایران را به مرزهای جدید رساند.

به گزارش ایرنا، تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: در حالی که تیم زنان ایران برای اولین بار در مسابقات جام ملت‌های شرکت می‌کند، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران عنوان کرد که نه تنها باید در زمان بازی موفق شویم باید تصورات خود را در این رقابت ها تغییر دهیم.

ایراندوست در این گفت وگو اظهار کرد: از نتایج بدست آمده در مسابقات ازبکستان و صعود به جام ملت‌ها، راضی‌ترین فرد روی کره زمین هستم. از نظر فنی، تیم ما جای زیادی برای پیشرفت دارد و تلاش می‌کنیم این نواقص را در اردوهای آماده سازی خود برطرف سازیم تا در آینده در شرایط بهتری باشیم و نقاط ضعف خود را به حداقل برسانیم.

تیم ملی فوتبال زنان ایران زمانی که در مسابقات مقدماتی ۲۰۲۱ تاشکند ازبکستان شرکت کردند، در رنکینگ هفتاد و دوم جهان قرار داشت و هرگز راهی جام ملت‌ها نشده بود.

 آنها در طول این سال‌ها برای صعود به جام ملت های آسیا ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تلاش کردند اما شکست خوردند اما روحیه و عملکرد آنها در مسابقات ازبکستان سبب شد تا صلاحیت تاریخی برای آنها به ارمغان آورد و چشم انداز فوتبال زنان ایران را تغییر دهد.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود. ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و تایوان هم‌گروه است.

کلیدواژه