دلو 16, 1402 16:21 Asia/Kabul
  • دو تکواندوکار افغانستانی به مدال برنز مسابقات امارات دست یافتند
    دو تکواندوکار افغانستانی به مدال برنز مسابقات امارات دست یافتند

محسن رضایی و حکمت‌الله زین، تکواندوکاران افغانستانی به مدال برنز رقابت‌های تکواندو فجیره امارات دست یافتند.

به گزارش رادیو دری، رقابت‌های آزاد بین المللی تکواندو فجیره در امارات متحدۀ عربی با حضور ۱۸۹۷ تکواندو کار از ۴۵ کشور جهان روز گذشته برگزار شد که از افغانستان محسن رضایی و حکمت الله زین موفق به کسب مدال شدند.

محسن رضایی نمایندۀ وزن دوم تکواندو افغانستان، حریفان از قزاقستان، امارات متحدۀ عربی و فلسطین را شکست داد، اما در نیمه نهایی از مهدی حاج موسایی قهرمان ستاره‌های جهان از ایران شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.

در همین حال حکمت الله زین نمایندۀ وزن چهارم تکواندو افغانستان در رقابت نخست مقابل حریف از قزاقستان به پیروزی رسید، در رقابت دوم تکواندو کار تیم مهاجرین فدراسیون جهانی تکواندو را مغلوب کرد و در مسابقه سوم تکواندو کار ملی پوش اردن را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، در این مرحله، اما از تکواندو کار ازبکستان شکست خورد و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

این درحالی است که در وزن اول رامین امینی حریفان از قزاقستان و ازبکستان را شکست داد، اما مقابل حریف پاکستانی خود باخت و نتوانست که مدال کسب کند و به مقام پنجم رسید.

در همین حال امید سهاک نمایند وزن پنجم تکواندو افغانستان حریفانی از ایران و قرقیزستان را شکست داد، اما در مقابل بیک راشدوف دارندۀ مدال طلای بازی‌های المپیک مغلوب شد و به مقام پنجم دست یافت.

همچنان علی اکبر امیری در رقابت اول حریف فرانسه‌ خود را شکست داد، ولی در مسابقه دوم از میلاد بیگی دارنده دو مدال طلا از قهرمانی جهان شکست خورد و به مقام پنجم دست یافت.

اما بیژن صدرزاده در وزن سوم در رقابت نخست خود از تکواندو کار ازبک شکست خورد، حسین لطفی نیز در وزن چهارم مغلوب تکواندو کار تیم مهاجرین فدراسیون جهانی شد و محمد اشرف شکران در وزن هفتم از تکواندو کار ناروی شکست اش را پذیرفت و نتوانست که به دور بعدی راه یابد.

قرار است که تیم افغانستان در هفدهم ماه مارچ / 27 حوت 1402راهی چین شود تا در کسب سهمیه بازی‌های المپیک در قاره آسیا حضور داشته باشد، این رقابت‌ها برای آمادگی ملی پوشان تکواندو افغانستان از اهمیت زیاد برخوردار بود.

محسن رضایی قهرمان جهان شد

کلیدواژه