حوت 03, 1402 09:34 Asia/Kabul
  • درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال رژیم صهیونیستی
    درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال رژیم صهیونیستی

پارلمان اروپا از فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواست تا فوتبال اسرائیل را تعلیق کنند.

به گزارش رادیو دری، تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از مردم فلسطین، با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال رژِیم صهیونیستی و باشگاه‌های این رژِیم در مسابقات بین‌المللی شدند.

تاریخ ارسال نامه اعضا پارلمان اروپا 15 فوریه/26دلو است و 13 نماینده این نهاد مهم اروپایی به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند.

براساس این گزارش، در بخشی از این نامه آمده: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا و نمایندگان سیاسی مردم این قاره، از فیفا، یوفا و سایر نهادهای ذی‌صلاح می‌خواهیم تا مقابل نقض حقوق بشر در فلسطین اقدامی قاطعانه انجام دهند، فیفا و یوفا هر دو متعهد به ترویج ارزش‌ها هستند و بدون شک، همه این ارزش‌ها امروز در باریکه غزه نقض می‌شوند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (15میزان) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

درخواست فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای تعلیق فوتبال اسرائیل

کلیدواژه