سرطان 05, 1397 08:32 Asia/Kabul
  • پیام روحانی به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران؛ شما برای تحقق رویاهای یک ملت بزرگ جنگیدید

رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد سه شنبه در پیامی به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد، شما که برای تحقق رویاهای یک ملت بزرگ جنگیدید؛ افتخارآفرین ملتی هستید که نامش با قهرمانی و پهلوانی سرشته شده و قدردان فداکاری ورزشکاران خود است.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» در این پیام تصریح کرد «درود و سپاس خدا بر شما جوانمردان غیرتمند و با صلابت ایران که با همت، هوشمندی و بازی های درخشان خود در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، جلوه دیگری از ملتی یکپارچه، امیدوار و پرتلاش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتید.»

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی روسیه از ساعت 22:30 دوشنبه (به وقت تهران) در شهر «سارانسک» Saransk به مصاف پرتغال (قهرمان اروپا) رفت و با ارائه نمایشی غرور انگیز به تساوی یک بر یک رسید.

تیم ملی فوتبال ایران با این نتیجه، چهار امتیازی شد و در عین شایستگی نتوانست راهی مرحله بعدی شود.

تیم فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه در گروه «بی» B (گروه مرگ) با اسپانیا، پرتغال و مغرب همگروه بود.

تیم ملی فوتبال ایران، جمعه 25 جوزا در نخستین دیدار خود در جام جهانی روسیه موفق شد مغرب را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود نیز با وجود شایستگی مقابل اسپانیا، بهترین تیم جهان، با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

در گروه «بی»، تیم های ملی فوتبال اسپانیا و پرتغال با 5 امتیاز اول و دوم شدند و تیم جمهوری اسلامی ایران با 4 امتیاز سوم شد. مغرب هم با یک امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

بدین ترتیب، اسپانیا و پرتغال از این گروه، راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه شدند.

 

کلیدواژه