وزیر علوم ایران: حضور دانشجویان افغانستانی در جشنواره فرهنگ ملل بسیار خوب بود
(last modified 1398-09-16T09:07:08+00:00 )
قوس 16, 1398 13:37 Asia/Kabul

وزیر علوم ایران حضور دانشجویان افغانستانی را در پنجمین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد بسیار خوب توصیف کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران غرفه افغانستان و حضور دانشجویان افغانستانی را در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد بسیار خوب توصیف کرد.

منصور غلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه و در محل برگزاری این جشنواره و نمایشگاه به خبرنگار رادیو دری گفت: از غرفه افغانستان در این جشنواره و نمایشگاه بازدید داشتم، بسیار خوب بود، حضور دانشجویان افغانستانی بسیار عالی بود و عرضه انواع غذاهای محلی از سوی آنان هم جالب بود و نشان می دهد آنان در خانواده هایشان آشپزی را هم به خوبی آموزش دیده اند.

وی در مورد برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: این جشنواره و نمایشگاه با کمک دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این دانشگاه برگزار شد که در نوع خود کار بسیار ارزشمند و خوبی است تا جوانان بتوانند نمونه هایی از فرهنگ خود را عرضه کنند و با فرهنگ سایر کشورها آشنا شوند که این باعث ایجاد روابط دوستی، محبت و مودت بین نسل های جوان و در آینده بین کشورها خواهد شد.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملل فرصت خوبی است که دانشجویان شناخت بیشتری از فرهنگ های مختلف پیدا کنند و بخش های مختلف فرهنگ خود را نیز معرفی کنند.

آقای غلامی عنوان کرد که آنان می توانند غذا، لباس، صنایع دستی و سایر فعالیت های فرهنگی خود را معرفی نمایند که این نوع فعالیت ها به دوستی، حسن همجواری و همزیستی مسالمت آمیز بین ملت ها کمک می کند.

ویزی علوم ایران اظهار کرد: دانشجویان نسل آینده اداره جهان هستند و مدیریت و برنامه ریزی چنین جشنواره ها و نمایشگاه هایی از سوی آن ها و همکاری که میان آنان صورت می گیرد در نزدیکی و مهربانی آن ها در آینده تاثیرگذار است و به این ترتیب آن ها با دید مهربانانه تری به یکدیگر نگاه و به زندگی مسالمت آمیز توجه نموده و از رقابت های خشن دوری می کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاه هایی برنامه ریزی های زیادی را می طلبد و دانشجویان هم به خوبی توانستند این جشنواره را برگزار کنند و حتماً در سال های آینده گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و به تنوع بحث های فرهنگی هم توجه بیشتری خواهد شد.

 

کلیدواژه