ترور سردار سلیمانی عملی جنایتکارانه و خلاف اصول و موازین بین المللی بود
(last modified 1398-10-14T11:39:45+00:00 )
جدی 14, 1398 16:09 Asia/Kabul

اقدام امریکا در ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی را عملی جنایتکارانه و خلاف اصول و موازین بین المللی بود

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان اقدام امریکا در ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی را عملی جنایتکارانه و خلاف اصول و موازین بین المللی دانست.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به ملت و دولت ایران و رهبر معظم انقلاب گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا همواره مایه شر در کشورهای اسلامی بوده و برنامه دولت امریکا هم این است که کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری اشغال کند، سردار سلیمانی کسی بود که در این رابطه آگاهی و اطلاعات داشت و به عنوان مانعی در برابر اهداف امریکا محسوب می شد.

وی افزود: علاوه بر این سردار سلیمانی با راهکارهایی که داشت داعش را در عراق و سوریه ریشه کن کرد به همین دلیل امریکا در صدد ترور وی بود و عملی بسیار زشت و به دور از قوانین و ضوابط بین المللی انجام داد و دولت عراق را دچار مشکل کرد، حاکمیت آن کشور را نادیده گرفت، به دولت و ملت عراق توهین کرد و با یک حرکت جنایتکارانه این اقدام شنیع را در یک فرودگاه غیرنظامی انجام داد.

به گفته این فعال سیاسی این اقدام نشانه ای از ضعف و حماقت دولت امریکا و نشانه جهالت مرد بی ادبی به نام ترامپ است که امروز با تمام دنیای اسلام مواجه شده است. سردار سلیمانی شخصیتی بود که در قلب مسلمانان جهان و در قلب مقاومت جا دارد و امریکا بداند که باید شر خود را از منطقه کم کند.

جعفری عنوان کرد: با این اقدامی که از سوی امریکایی ها انجام شده مشخص است که امریکا خودش بوجود آورنده گروه های تروریستی مانند داعش است بنابراین دیگر حضور آن ها در منطقه به هیچ وجه توجیه ندارد زیرا امریکا خودش مصداق بارز تروریسم دولتی است.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان یادآور شد که در افغانستان هم شاهد بودیم که جنرال عبدالرازق فرمانده وقت پلیس قندهار و صدها نفر دیگر را امریکایی ها ترور کردند، جان شخصیت های زیادی از افغانستانی ها را گرفتند و در صدد هستند که جان تعداد بیشتری را بگیرند.

این کارشناس سیاسی گفت: هدف امریکا تسلط بر منطقه است و تعدادی از کشورهای درمانده عربی هم در خدمت امریکا قرار دارند و پایگاه های نظامی در اختیار امریکا قرار داده اند.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید هشیار باشند و بدانند که تروریست واقعی در منطقه خود امریکا است و ما هم بارها اعلام کرده ایم که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و فقط به دنبال نفاق افکنی و فتنه انگیزی هستند، به افغانستان و عراق هم به بهانه های واهی آمده اند، هیچ جایگاهی در منطقه ندارند و باید بساط خود را از منطقه جمع کرده و بروند در غیر اینصورت ملت ها خودشان آن ها را با خفت و زبونی بیرون خواهند کرد.

 

کلیدواژه