حوت 27, 1398 12:09 Asia/Kabul

به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی این کشور تا پایان ماه حمل (فروردین) 1399 تعطیل خواهد بود

سخنگوی وزارت معارف افغانستان گفت: به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام مراکز آموزشی دولتی و خصوصی این کشور تا پایان ماه حمل (فروردین) 1399 تعطیل خواهد بود.

نوریه نزدهت نجرابی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: موضوع صحت خانواده معارف شامل دانش آموزان، معلمان، کارکنان اداری و خدماتی برای وزارت معارف بسیار مهم است به همین دلیل

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مراکز آموزشی دولتی و خصوصی در هفت ولایت گرمسیر شامل قندهار، هلمند، فراه، لغمان، کنر، نیمروز و ننگرهار که فعال بودند تا آخر ماه حمل (فروردین) سال 1399 تعطیل اعلام شد و سال تعلیمی مدارس ولایت های سردسیر هم با یک ماه تاخیر یعنی در پایان ماه حمل و آغاز ماه ثور (اردیبهشت) سال 1399 خواهد بود.

وی افزود: در مورد میزان تهدید ویروس کرونا، ما نظرات وزارت صحت عامه را جویا می شویم و بر اساس آن عمل می کنیم و تصمیم تعطیلی مدارس هم با توجه به اطلاعات اخذ شده از وزارت صحت عامه گرفته شده است. شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است و ما باید برای جلوگیری از گسترش بیشتر آن در بخش های مربوطه و با توجه به میزان امکانات و صلاحیت های خود اقداماتی انجام دهیم.

این مقام وزارت معارف افغانستان عنوان کرد: در مرحله نخست پیام های آموزشی را از طریق صفحات الکترونیکی و رادیو و تلویزیون وزارت معارف منتشر کرده ایم، از پزشکان وزارت صحت عامه هم دعوت کرده ایم برنامه های ضبطی یک ساعته و نیم ساعته داشته باشند که مکرراً از رادیو و تلویزیون پخش می شود.

نزهت نجرابی اظهار کرد: ما تمامی جلسات غیر ضروری و غیر فوری در ادارات خود را ممنوع قرار داده ایم و از ادارات معارف در ولایت ها هم خواسته ایم که رهنمودهای وزارت صحت عامه را جدی بگیرند، قرار است برنامه آگاهی دهی از طریق وزارت صحت عامه برای مدیران صحت ادارات معارف ولایت ها هم داشته باشیم و آن ها بسته های آموزشی مربوطه را تکثیر و توزیع خواهند کرد.

سخنگوی وزارت معارف افغانستان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده وزارت معارف دو کمیته را در سطح بالا تشکیل داده یکی کمیته تدریسی و دیگری کمیته اداری که کمیته تدریسی در رابطه با جبران روزهای تعطیلی کار می کند و کمیته اداری هم در رابطه با مصون سازی ادارات کار می کند.

وی اضافه کرد: به معلمان هم اعلام شده که صرفاً هفته ای یک بار با رعایت توصیه های صحی برای امضای حاضری به مدارس مراجعه کنند که البته باز هم موضوع توسط کمیته ای که تشکیل شده مورد کارشناسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام خواهد شد.

 

کلیدواژه