خیریه خیرالمرسلین 500 خانواده را تحت پوشش دارد و ماهانه به آن ها کمک رسانی می کند
(last modified 1399-02-23T09:49:55+00:00 )
ثور 23, 1399 14:19 Asia/Kabul

موسسه خیریه خیرالمرسلین مربوط به افغانستانی های مقیم مشهد حدود 500 خانواده را تحت پوشش دارد و بصورت ماهانه به آن ها کمک رسانی می کند

مسئول فرهنگی موسسه خیریه خیرالمرسلین گفت: موسسه خیریه خیرالمرسلین مربوط به افغانستانی های مقیم مشهد حدود 500 خانواده را تحت پوشش دارد و بصورت ماهانه به آن ها کمک رسانی می کند.

روح الله راجی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: این موسسه از سال ها قبل فعالیت های خود را برای کمک رسانی به نیازمندان جامعه مهاجر در مشهد آغاز کرده و از سال 1391 که مجوز رسمی آن از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی صادر شد فعالیت های خوبی داشته است.

وی با یادآوری اینکه این خیریه حدود 500 خانواده را تحت پوشش قرار داده، گفت: ماهانه مستمری به شکل ارزاق عمومی، خوار و بار و کمک معیشت به این خانواده ها تحویل داده می شود.

مسئول فرهنگی موسسه خیریه خیرالمرسلین اظهار کرد: سال های گذشته در ماه مبارک رمضان کمک هایی از سوی خیریه به خانواده های مستمند انجام می شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکاری تعداد زیادی از مهاجرین به دلیل آن و اینکه اقشار آسیب پذیر بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند، تصمیم گرفته شد که کمک ها دو برابر شود و به لطف الهی امسال تاکنون دو نوبت این کمک ها ارایه شده و یک نوبت دیگر هم در دستور کار است که به زودی انجام خواهد شد.

راجی عنوان کرد: در اوایل ماه مبارک رمضان بسته معیشتی به حدود 240خانواده تحت پوشش اهدا شد و یک بسته دیگر خوار و بار و کمک معیشت شامل برنج، روغن، ماکارونی، خرما و برخی اقلام دیگر به این خانواده ها اهدا شده و امیدوار هستیم که در ایام و لیالی قدر بار دیگر بتوانیم به خانواده های تحت پوشش کمک رسانی کنیم.

این فعال فرهنگی افغان گفت: تمام کمک هایی که از طریق خیریه به نیازمندان اهدا می شود از طریق خیرین جامعه مهاجر تهیه می شود، هیات مدیره خیریه و خیرین افغانستانی از ایران و سایر کشورها کمک می کنند و خیریه به نیابت از آنان کمک ها را به نیازمندان جامعه مهاجر می  رساند.

وی اضافه کرد: دفتر مرکزی این خیریه در مشهد قرار دارد اما در ولایات غزنی و کابل در افغانستان هم فعالیت هایی صورت می گیرد و همکاران ما با همکاری دفاتر مراجع عالی قدر حضرت آیت الله فیاض و حضرت آیت الله مصباح کمک هایی را به نیازمندان ارایه می کنند.

 

کلیدواژه