کرونا و محدودیت تجمعات مسلمانان را از ادای وظیفه در رابطه با روز جهانی قدس باز نمی دارد
(last modified 1399-02-30T09:51:51+00:00 )
ثور 30, 1399 14:21 Asia/Kabul

شیوع ویروس کرونا و محدودیت در ایجاد تجمعات باعث کم کاری در ادای وظیفه در رابطه با روز جهانی قدس نمی شود و مسلمانان را از ادای وظیفه بازنمی دارد

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا و محدودیت در ایجاد تجمعات باعث کم کاری در ادای وظیفه در رابطه با روز جهانی قدس نمی شود و مسلمانان را از ادای وظیفه بازنمی دارد.

مولوی حبیب الله حسام در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: روز جهانی قدس روز تمام مسلمانان جهان و روز حمایت از آزادیخواهان جهان به ویژه ملت فلسطین در برابر تجاوز استعمار، استکبار و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: داعیه مردم افغانستان هم دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف و پشتیبانی از این روز با برکت است و این روز به عنوان نماد حمایت از مردم فلسطین و جهاد و مبارزه آنان مطرح است.

رئیس شورای اخوت اسلامی عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسایل امنیتی این شورا نتوانست جلسات و برنامه های فضای باز را مانند سال های گذشته برگزار کند اما از طریق رسانه ها و فضای مجازی سهم خود را ایفا می کند، اعضای شورا مصاحبه هایی در رسانه ها داشته و از این روز به عنوان روز مقدس، روز آزادی و روز همبستگی و وحدت مسلمانان یاد می کنند.

به گفته مولوی حسام در شرایط حساسی که امت اسلامی قرار دارد و حضور صهیونیزم در منطقه با حمایت استکبار و استعمار و تلاش برای توسعه سرزمین های تحت اشغال، مسئله جولان و انتقال پایتخت رژیم اسرائیل از تلاویو به بیت المقدس مطرح است و کشورهای عربی اوضاع خاصی دارند، گرامی داشت روز جهانی قدس اهمیت خاص خود را دارد.

به گفته این فعال فرهنگی-مذهبی افغان در این شرایط لازم است که مسلمانان در صف مقاومت قرار بگیرند تا هم پای دشمنان از سرزمین های اسلامی قطع شود و هم سلطه ای که دشمن می خواهد بر بدنه امت اسلامی و منابع اقتصادی آن داشته باشد، عزت دنیای اسلام را از بین ببرد و خود اسلام را نابود کند، محقق نشود و این مستلزم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب مسلمانان می توانند با یک قدرت عام و تام از اسلام، مسلمانان و سرزمین های اسلامی، مسجدالاقصی و قدس حمایت و پشتیبانی کنند.

 

کلیدواژه