کمک ها به نیازمندان در بحث کرونا در ایران، بدون تبعیض ارایه می شود
(last modified 1399-02-31T10:55:11+00:00 )
ثور 31, 1399 15:25 Asia/Kabul

از زمانی که بحران کرونا در جمهوری اسلامی ایران فراگیر شد این کمیته در همکاری با دیگر نهادها تلاش کرد که بدون تبعیض به نیازمندان ایرانی و خارجی ارایه کمک داشته باشد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی گفت: از زمانی که بحران کرونا در جمهوری اسلامی ایران فراگیر شد این کمیته در همکاری با دیگر نهادها تلاش کرد که بدون تبعیض به نیازمندان ایرانی و خارجی ارایه کمک داشته باشد.

حبیب الله آسوده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در محل "همایش طرح مواسات و همدلی" در مشهد که در قالب آن توزیع بسته های معیشتی برای مهاجرین نیازمند افغانستانی، با همکاری آستان قدس رضوی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می گیرد، اظهار داشت: از زمانی که بحران کرونا مانند سایر نقاط جهان در جمهوری اسلامی ایران هم فراگیر شد سیاست های نظام در جمهوری اسلامی مبتنی بر بحث خارجی و غیر خارجی نبود و همه تحت یک فرماندهی واحد بسیج شدند.

وی تصریح کرد: در خراسان رضوی هم قرارگاهی تحت عنوان مواسات و همدلی تشکیل شد و با توجه به بضاعت نهادها و کمک های مردمی سعی کردیم همه اقشار نیازمند را تحت پوشش قرار دهیم. بخشی از این نیازمندان هم اتباع افغانستان و سایر کشورها بودند که اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی محوریت کار را در این زمینه قبول کرد، برخی نهادهای مردمی و دولتی هم کنار این مجموعه قرار گرفتند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان رضوی با بیان اینکه به این ترتیب تلاش شد که هم در بخش تامین بسته معیشت، هم بسته سلامت و هم پخت غذا و توزیع آن به نیازمندان بدون تبعیض عمل شود، اظهار امیدواری کرد که شرایط هرچه زودتر بهبود پیدا کند.

آسوده در خصوص ارتباط کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با خیریه های مربوط به مهاجرین افغان در ایران هم گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث فعالیت های نیکوکارانه نقش هدایتی و نظارتی را دارد و این کمیته با چند مجموعه خیریه ای هم که افغانستانی های مقیم مشهد دارند و فعالیت های خوبی هم انجام می دهند ارتباطاتی داشته است.

وی اضافه کرد: در شرایط جدید هم تفاهمی با اداره اتباع و مهاجرین خارجی داریم که این ارتباطات قدری کارآمد تر و موثر تر شکل بگیرد و کمک ها و مساعدت ها بصورت سازماندهی شده تر انجام شود.

 

کلیدواژه